کد خبر: ۵۷۴۲
۲۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰

پاتوق دانشجویی «رحمانیه»

خیابان رحمانیه‌۱۶، معبری فرعی در محله رحمانیه است که امکانات رفاهی مطلوبی دارد. این خیابان به نام شهید ابراهیم خسروی‌عنبران نام‌گذاری شده است.

خیابان رحمانیه‌۱۶، معبری فرعی در محله رحمانیه است که امکانات رفاهی مطلوبی دارد. این خیابان به نام شهید ابراهیم خسروی‌عنبران نام‌گذاری شده است. اکثر بافت مسکونی آن شکل گرفته و ساختمان‌های زیبایی در خود جای داده است. به‌دلیل وجود دانشگاه خیام در این خیابان، تردد دانشجویان زیاد است و فضا‌های عمومی آن از‌جمله بوستان‌ها، پاتوق دانشجویان است.

پاتوق دانشجویی «رحمانیه»

مرکز فرهنگی، خدماتی و رفاهی امام‌رضا (ع) در این معبر واقع شده است. این مجموعه زیرنظر اداره آموزش‌و‌پرورش استثنائی استان فعالیت می‌کند و علاوه‌بر ارائه خدمات به دانش‌آموزان مشهدی، پذیرای مسافرانی از سایر نقاط کشور است.

پاتوق دانشجویی «رحمانیه»

ساختمان شماره‌۳ دانشگاه غیرانتفاعی خیام در خیابان رحمانیه‌۱۶ قرار گرفته است. این دانشگاه در سال‌۱۳۷۱ ساخته شد و از آن به‌عنوان اولین دانشگاه غیرانتفاعی‌غیردولتی ایران یاد می‌شود.

پاتوق دانشجویی «رحمانیه»

بوستان سه‌هکتاری رحمانیه، در ابتدای این معبر در حال احداث است. ساخت این بوستان بزرگ از دو سال قبل آغاز شده است و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

پاتوق دانشجویی «رحمانیه»

زمین‌های خالی رها‌شده، مانند بسیاری از خیابان‌های الهیه، در این معبر هم به چشم می‌خورد؛ زمین‌هایی که اکثرا مالک شخصی دارند و رهاکردن آن‌ها، سبب تردد معتادان متجاهر و سلب امنیت از ساکنان معبر شده است.

کلمات کلیدی
ارسال نظر